Keresés ebben a blogban

2018. március 15., csütörtök

Hiteles

Említettem már korábban, talán nem mondok újat azzal, hogy rettentő sok elvárásom van önmagam felé és nagyon rossz néven tudom venni, ha nem alakul minden úgy, ahogy az álom-anya képemben elképzeltem.
De. Már haladok az elég jó anya kifejezés valós értelmezése felé és ennek eredményeképp az önmagammal való elégedettség egészen jól tud alakulni.

Például azzal kapcsolatban, hogy a saját érzéseimet érdemes felvállalni és nem eltussolni a gyerekem előtt, már egészen biztos vagyok. Meg amúgy, hála a hormonoknak meg a saját lelki felépítésemnek, nem is nagyon sokáig bírnám titkolni.

Így tehát van néha olyan, hogy szomorú, mérges, csalódott, türelmetlen vagyok, megélem, kimondom, aztán megyünk tovább.

Pedrito meg reagál.

Van a klasszikus kérdés:
- Anya, mi a baj?
Becsapós, mert nem lehet rá jól válaszolni. Újra kérezi. Kétszázszor. Addigra már el is megy a kedvem tőle, hogy morci legyek.

Aztán van, amikor reagál, ez egészen új.
- Anya, nyugyoggá meg!
Ezt is elmondja soook-sokszor egymás után. Ez annyira imádnivalóan cuki, hogy a sírásból rögtön nevetésbe megyek át tőle.

Van, amikor nem engem nyugtat, hanem valamelyik plüssállatát, néha csak megüti a fülemet a következő mondat:
- Édes kincsem, nincsen semmi baj.
Vagy ezek variációi, például a "Semmi baaaj, Nyusziii, csak kimossuk a popódat". Imádom.

És van, amikor reflektál. Elmeséli. Döbbenetes. Mai szitu.
Nálunk volt délután Ercsi játszani, valamilyen apróság miatt nem bírtak dűlőre jutni, amiért előkerült a "Szomorú lettem" kifejezés (Ercsi oldaláról).
Erre Pedrito rám néz (a konyhában matattam épp) és rám is mutat.
- Anya is szomorú néha. Ő (mutat). Ő is szokott sírni is. Szokott.
- Igen, néha mindenki szomorú - válaszolja Ercsi. Nagyon hálás vagyok neki érte.

És olyan szép, olyan kerek ez így. Azt hiszem, ez a hiteles.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése