Keresés ebben a blogban

2016. november 25., péntek

nagy show

Jelentem: négyen vagyunk. Mármint átmenetileg. Szerdán megjött ugyanis a gömöri nagyika, s egész vasárnapig marad. "Nagy show", ahogy apa egyik barátja mondaná. Sok minden miatt. Az egyik, hogy a gömöri nagyika kicsit másképp beszél, mint az itteni emberek. Úgy mint apa, de még apásabbul. Másképp ejti az "A" betűt, meg az "Á"-t, azt mondja, hogy "vót", a padot lócának hívja, a padlást meg padnak. "Felvittük a padra" mondta például egyszer, Anya meg csak nézett, hogy most akkor mit is vittek hova? hihi

De a nagyika se ért mindent, mert mikor a Papa megkérdezte tőle, hogy sunytam-e már, csak nézett, hogy most erre mit is kéne válaszolnia. Azon meg még fel is háborodott, mikor Anya azt mondta nekem, hogy "csóré baba". "Má' mé' vóna csóró, dehoccsóró, miket beszél ez az anya..." Még szerencse, hogy Apa is ott volt, s gyorsan fordított, hogy a csóré nem csórót jelent, hanem meztelent errefelé.

A gömöri nagyika szeret ülni, állítólag már fáj a lába, nem bír annyit állni. Nekem bezzeg nem fáj, mégse hagyják, hogy álljak, hanem leültetnek, meg a hasamra tesznek, hogy másszak meg kússzak meg ilyenek. De ha én egyszer állni meg járni akarok. Ők se kúsznak meg másznak, akkor nekem miért kell? Próbálom is kijátszani őket, ahol tudom: szék, fal, asztal - mind jó arra, hogy felkapaszkodjak hihi Még a kád is! 

A nagyika szerint karácsonykor már járni fogok. Hát, legyen igaza. Ezt kérem a Jézuskától! Apa például elkezdett futni járni. Ő bezzeg mehet, de engem állandóan leültet a szőnyegre. Hát nem igazságtalan?

Szóval így telnek most a napok, négyesben.

nagy show, nagy show

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése